Tijdens een officiële ontvangst op het stadhuis van Nijkerk is vrijdag het contract ondertekend met citymanager Erwin van Leeuwen.

Omdat de gemeente en de Nijkerkse Ondernemersvereniging (NOV) elk de helft van de kosten van de parttime functie voorhun rekening nemen, waren beide partijen hierbij aanwezig in de persoon van CDA-wethouder RenéWindhouwer (links) en NOV-voorzitter Gerard van den Tweel (rechts).

Wethouder Windhouwer sprak uit hoge verwachtingen te hebben van de inzet van een citymanager. ,,Samen moeten we ervoor gaan zorgen dat de Nijkerkse binnenstad zo aantrekkelijk mogelijk gaat worden voor bezoekers en ondernemers. We willen meer mensen naar het centrum trekken, ze moeten er langer gaan blijven en meer gaan besteden’’, aldus de wethouder.  ,,Daar gaan we voor.’’