jun 11 2022

Ronde van Nijkerk

Na twee jaar afwezigheid is de 3e Ronde van Nijkerk op de kalender terug te vinden! De wedstrijd zal op een vernieuwd parcours worden verreden. De start en finish zullen op het Plein zijn. Samen met alle deelnemers, toeschouwers en vrijwilligers gaat er een waar wielerspektakel van gemaakt worden.

Er zullen maar liefst vier wedstrijden plaatsvinden. Eerst mag de jeugd laten zien wat ze in huis hebben. Aansluitend zal er een wedstrijd gehouden worden voor  licentiehouders  Knwu Elite/beloften/amateurs (deze wedstrijd is een onderdeel van het Veluweklassement, dit zijn meerdere wedstrijden verdeeld over de Veluwe. ).
Als laatste van de avond zullen de lokalen u voorzien van spektakel tijdens de funklasse wedstrijd. Hier mag iedereen uit Nijkerk en omgeving ervaren hoe het is om een echte wedstijd te koersen. Deze wedstrijd is gecombineerd met de sponsor klasse.

Het programma van de avond:

18:00 opening De Ronde van Nijkerk

18:15  Dikke Banden Race voor 7-8 -9 jarigen

18:25  Dikke Banden Race voor 10-11-12jarigen

18:40 Huldiging Dikke Banden Races

19:00 Knwu Elite/beloften/amateurs(Veluweklassement)

20:45 Funklasse gecombineerd met sponsorklasse.

Alle wedstrijden zullen vanaf Het Plein in Nijkerk van start gaan.

Foto: Harry van ‘t Veld