sep 07 2024

16e Nijkerkse Sleepbootdagen

10.30 uur: Vlootschouw in opduwers door burgemeester Gerard Renkema en Henry Hamstra, voorzitter van de Nijkerkse Ondernemers Vereniging.

11.00 uur: Toespraken door burgemeester Renkema en Henry Hamstra, voorzitter van de Nijkerkse Ondernemers Vereniging.

Huldiging sleepboten Calypso, Theodora en Eveline i.v.m. 100 jarig jubileum.

Burgemeester Renkema en Henry Hamstra  laten de scheepshoorn op sleepboot Magda loeien, waarmee de Sleepbootdagen geopend zijn.

11.00 – 12.30 uur: Dweilorkest Nijkerks Stedelijk Fanfare Corps

11.00 – 17.00 uur:

Ruim 45 historische boten

Museumschip Vlotburg, Reddingboot Knokkels, Postboot Pieter Post

Dweilorkest Nijkerks Stedelijk Fanfare Corps

Havenmarkt rondom de havenkom

Brandweer Nijkerk – demonstraties, preventie en waterpret

Oldtimer Club Nijkerk

Vaargroep Palet – bassin met bestuurbare boten

Oude motoren, Zelfgebouwde scheepsmodellen, Smid , Common Country Dancers – het publiek mag meedansen, Bep Style – extravagant uitgedoste mensen , Clown Bennie

Popcornclown – deelt gratis popcorn uit

Schminken en glittertattoos

Reizende Tentoonstelling Gastvrije Randmeren

En nog veel meer!

Kraam goede doelen:

Geef om Zwerfhonden + mascotte Gozhie

De Zonnebloem afdeling Nijkerk en Nijkerkerveen

11.30 – 16.45 uur: Shantyfestival, georganiseerd door Zeemanskoor Nijkerks Welvaren op het Havenplein en Plein met zes koren: De Driemaster, De Kajuitzangers, De Vechtse Parlevinkers, De IJsselzangers, Het Ruime Sop en Zeemanskoor Nijkerks Welvaren.

Op vrijdag 6- en zaterdag 7 september zijn de boten ’s avonds verlicht.

Zondag 8 september: Om 9.00 uur vertrekken de (meeste) sleepboten vanuit de havenkom bij de Arkervaartbrug. De boten varen naar de Arkersluis om te schutten. Een mooie gelegenheid om het historisch varend erfgoed in werking te zien.

Maandag 9 september: Om 10.00 uur vertrekken de laatste sleepboten vanuit de havenkom bij de Arkervaartbrug.