Voorzieningen & gratis en betaald parkeren

Navigeren door de stad

Op deze pagina de belangrijkste voorzieningen in Nijkerk en waar de (Gratis) parkeerplaatsen zich bevinden. Door de markeringen op de kaart aan te klikken ziet u een foto en informatie van de betreffende locatie. Door vervolgens op routebeschrijving te klikken kunt u precies vanaf uw adres naar de locatie toe navigeren. Om het nog overzichtelijker te maken kunt u bij categorieën enkele onderdelen uitvinken. Al met al hebben wij ons best gedaan om het voor u zo makkelijk mogelijk te maken.

Parkeren is gratis en betaald

In het centrum van de stad Nijkerk geldt betaald parkeren. U betaalt een standaardtarief van € 0,90 per uur op maandag t/m donderdag van 09.00 – 18.00 uur, op vrijdag van 09.00 – 21.00 uur en op zaterdag van 9.00 – 17.00 uur. Op zondag parkeert u gratis in Nijkerk.

Gratis parkeren kan echter ook. De parkeerplaatsen liggen vanaf 4 minuten tot 9 minuten lopen vanaf het centrum.

Bij de Bibliotheek/UWV (Frieswijkstraat) is een blauwe zone met een maximale parkeerduur van 2 uur.

U kunt op vier manieren betalen:

1. Contant
Gewoon met muntgeld betalen en dat kan al vanaf 10 cent.

2. Dip en Go
Bij Dip en Go geeft u vooraf aan hoe lang u wilt parkeren. Zie: betalen zonder pincode

3. Belparkeren
Bij belparkeren betaalt hierbij per minuut én achteraf. Om gebruik te kunnen maken van belparkeren, moet u zich eerst aanmelden als gebruiker bij een belprovider naar keuze.

Stickers op de parkeerautomaten geven aan of u hier kunt belparkeren. Op deze sticker staat het zonenummer, een unieke code voor die locatie. Wanneer u wilt belparkeren, meldt u zich aan- en af door het zonenummer op de sticker door te geven aan één van de aanbieders van belparkeerdiensten. Dit kan door te bellen, te sms-en of met behulp van een speciale app. Wanneer u vertrekt, meldt u zich op dezelfde wijze volgens de instructies van uw aanbieder weer af.

4. Slagboomparkeren

Bij de volgende locaties is betaalt parkeren achter de slagbomen van toepassing: Wheemplein, Bonte Koe, Stadspark, Gele Weiland.

Bij aankomst ontvangt u een parkeerkaartje dat u voor het verlaten van de parkeerplaats voldoet bij de parkeerautomaat. U betaald dus alleen de tijd dat u daadwerkelijk heeft geparkeerd. Bij het wegrijden zal in veel gevallen de boom automatisch openen. Mocht dit niet het geval zijn kunt u de betaalde parkeerkaart in de automaat stoppen net voor de slagboom.

Parkeren bij de Oosterpoort.
(De Oosterpoort is géén gemeentelijk parkeerterrein, hiervoor gelden afwijkende openingen betaaltijden. Kijk hiervoor op: Parkeren in de Oosterpoort.

2024 maart

Week 1