sep 14 2024

Culinaire stadswandeling

Culinaire Wandeling door Nijkerk tijdens Smaakweek 2024

Verzorgd door Museum Nijkerk

Beleef een unieke combinatie van culinaire hoogstandjes en historische pracht!
Op 14 september nodigen we je uit voor een bijzondere culinaire wandeling door het prachtige Nijkerk. Deze exclusieve activiteit combineert de Smaakweek met de Nationale Monumentendag, en biedt een unieke kans om de rijke geschiedenis van Nijkerk te ontdekken terwijl je geniet van heerlijke gerechten en dranken.

Programma:
16.15 – 16.30 | Inloop bij de Postkamer
De gids heet je van harte welkom.
16.30 – 17.00 | Ontvangst in de Postkamer
Begin je avond met een glas prosecco en een verrukkelijke amuse.
17.00 – 17.30 | Stadswandeling deel 1
Verken de Kleterstraat, Spoorstraat, van Reenenpark, Molenplein en Oosterstraat.
17.30 – 18.00 | Bezoek aan Museum Nijkerk
Geniet van een voorgerecht van Antonius met een verfrissend sapje, terwijl Bram uitleg geeft over het historische pand.
18.00 – 18.30 | Stadswandeling deel 2
Ontdek de Langestraat, Catharinastraat en de Grote Kerk.
18.30 – 19.00 | Slijterij De Moor
Proef heerlijke wijnen en leer meer over de beste combinaties.
19.00 – 19.30 | Stadswandeling deel 3
Wandel door de Nieuwstraat, het Plein en het Havengebied.
19.30 – 21.00 | Diner bij De Dolle Joncker

Sluit de avond af met een uitgebreid hoofdgerecht aan de Haven, vergezeld van een drankje en een dessert. De avond eindigt spectaculair met een vuurwerkshow.
Drankjes zijn voor eigen rekening (tenzij anders aangegeven in het programma)
Mis deze unieke ervaring niet! Schrijf je snel in en beleef een onvergetelijke avond vol smaak en geschiedenis.
Geniet van de beste smaken en de mooiste verhalen van Nijkerk. Tot ziens op 14 september! Aanmelden kan tot 2 dagen voor de activiteit. Deze activiteit gaat door bij minimaal 7 aanmeldingen.